tirsdag den 11. november 2014

Lakridsmandler


Jeg må indrømme at jeg har en meget sød tand, og den kan guffe en del søde og usunde ting i sig, hvis den fik lov. Jeg har længe vidst at det var bedre at tage en håndfuld mandler eller nødder i stedet for slik og kage, men helt ærligt, så smager det bare ikke af det samme, og det giver bare heller ikke den samme følelse indeni. Men så stødte jeg en dag på lakridsmandler, og da jeg elsker lakrids, så skulle de da prøves.

 

    

Jeg blev temmelig overrasket over hvor lækre de er, og hvor meget de stiller min trang for slik, kager og andet usundt.  Så når jeg går lidt sukkerkold om eftermiddagen eller om aftenen, så snupper jeg en lille skål med, og gnasker af dem i stedet.  Mange af jer ved sikkert det her i forvejen, men for mig var det en AHA-oplevelse, så derfor vil jeg gerne dele den med jer.

Opskriften er såre simpel:

En håndfuld mandler lægges i en skål, og en tsk. Lakridspulver hældes over og blandes rundt med en ske. Så er den klar til servering.

Den er ikke helt til børn, da børn ikke skal have for meget lakrids. Men til os voksne er den vidunderlig – også som en lille forkælelse efter frokost, hvor sukkertrangen begynder at melde sig.


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar