søndag den 27. april 2014

Mosters Pølsehorn



Denne opskrift har jeg glædet mig til at dele med dig. Jeg tror at hver familie har sin egen opskrift på pølsehorn og pizzasnegle - og det har vi også. Vores stammer fra min Moster Lene, som er en ørn i et køkken. Hendes pølsehorn fås ikke bedre, når vi selv skal sige det. Derfor kan jeg med stolthed præsentere hendes opskrift her :) Det er en stor portion, så den holder længe i fryseren, og det har mange fordele.


40 stk.


1200 g. mel (1/3 Grahams eller fuldkornsmel)


10 g. gær


12 spsk. lunkent vand


6 dl. mælk


2 tsk. sukker


1½ tsk. salt


1½ dl. olie


20 pølser skåret i halve.


Gæren udrøres i lunkent vand. Resten af ingredienserne tilsættes og dejen røres sammen. Hold dog lidt igen med melet, så dejen ikke bliver for tør. Den skal hæve i ca. 2 timer. Dejen deles i 5, og hver dejklump rulles ud til en cirkel, der deles i 8 trekanter. Hver trekant rulles omkring en ½ pølse, fra den brede ende mod spidsen. Efterhæver til dobbelt str. (ca. 1 time) Pensles med æg, og drysses med sesam/hørfrø


Bages ved 225 grader i ca. 12-15 min.


 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar