søndag den 14. december 2014

Fyldte chokolader og mere konfekt


I dag fik vi lavet lidt ekstra konfekt. Jeg har forsøgt at putte lidt sundt i julen, men julen er nu engang julen, og den har jo ikke ry for at være sund. Derfor har vi lavet lidt en blanding i år.


Stenfrie dadler er søde og fine i sig selv. Disse her fik Filippa dyppet i mørk chokolade og derefter i frysetørrede hindbær. De blev faktisk ret gode, og ligner små isvafler.


Her er min udgave af sneboldene. Inde i midten gemmer sig en lille overraskelse i form af nougat. Jeg formede marcipanen rundt om og trillede dem til kugler, og til sidst rullede jeg dem i flormelis.


Jeg kan tydeligt huske ”cornflakes toppene” vi fik som barn. Det var mit absolutte yndlings konfekt. Dengang var der palmin og cornflakes i. Det bruger jeg ikke, men tager nogle fuldkorns bran flakes, som jeg rører i den smeltede chokolade. De kommer så ud i bryggerset, hvor der er ret køligt. Der står de fint, og stivner ret hurtigt. Og så smager de rigtig godt...!!!


Maja gik i gang med at lave fyldte chokolader. Der var både lys, mørk og hvid chokolade, som var smeltet. Indeni har hun lavet en masse overraskelser bestående af forskellige nødder og mandler, marcipan, nougat, krymmel og frysetørrede jordbær. Uhm…


Filippa lavede disse fyldte chokolader, hvor der ligger M&M´s i som overraskelse i den lyse chokolade.

Rigtig glædelig 3. advent. Jeg håber I nyder dagen, og får julehygget med familien.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar