onsdag den 8. oktober 2014

Råkost




Jeg er ret glad for råkost generelt. Råkost er nemt, det er lækkert, det gør at jeg får spist flere grøntsager, og så undgår jeg madspild. Det sidste gør jeg, fordi jeg kan lave råkost af hvilken som helst grøntsag. Har jeg et par slatne æbler, rosenkål, osv. liggende, ja så kan jeg sagtens rive dem med i skålen. Det hele kan piftes lidt op med lidt mozarella, feta ost, eller et par vrid af en lime/citron.

Jeg laver gerne lidt ekstra råkost når jeg alligevel er i gang. For så er det lynhurtigt at smide i en bøtte til madpakken dagen efter… Kan dine børn ikke lide rødbede, så find blot de grøntsager de kan lide, og snit dem i stedet.

Denne her skal jeg have til frokost, sammen med et par overskydende kyllingelår fra aftensmaden i går. Råkosten indeholder:

1 stor gulerod

1 rødbede

2 små æbler

1 stor pære

Rosiner, pistacie som er drysset henover.

Lidt friskhakket persille vil også gøre godt.

Riv det hele på rivejernet og bland det sammen. (Altså undtagen rosiner og pistacie ;)  )

Ingen kommentarer:

Send en kommentar