tirsdag den 2. juni 2015

Mangosalat med frisk spinat


Her er en super enkel salat, som bare er rigtig lækker. Den ser ikke ud af meget, og virker måske en anelse kedelig. Men det skal man ikke lade sig narre af – det er som bekendt ikke kun udseendet, der tæller. Jeg har ikke prøvet kombinationen før, men den overraskede mig positivt – og jeg glæder mig allerede til min frokost i morgen, hvor denne salat absolut indgår. Spis evt. et hårdkogt æg til, og en skive groft brød med hytteost. Så er der sund og nærende frokost.


Opskrift:

½ mango

½ orange peberfrugt

1 stor håndfuld friske spinatblade

3-4 grønne asparges

Lidt saltede peanuts til at drysse salaten med

Skyl grøntsagerne, og skær dem alle, undtagen spinaten, i tern. Bland det hele sammen, og server den til aftensmad, eller læg den i madpakken. Hvis den skal med i madpakken, er det en stor fordel, at peanutsene kommer for sig, i en lille bøtte, da de ellers bliver bløde og trælse.


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar