tirsdag den 9. juni 2015

Chokonødder


Jeg er en stor fan af små, lette, og sunde hyggesnacks, når den søde tand begynder at tage over i løbet af eftermiddagen. Én ting har jeg dog lært efterhånden; Når blot jeg spiser mig mæt i de sunde sager, så er trangen til noget sødt, heller ikke så markant, som hvis jeg går og er lidt småsulten ind imellem.

Her er en lille, let snack, som er fyldt med E-vitaminer og forskellige mineraler, og en lille håndfuld nødder dagligt, er godt for kroppen. Her har jeg valgt at trille dem i en god kakao, og det giver fornemmelse af at få et godt stykke chokolade i munden. Uhm…


Opskrift:

100 g. blandede nødder (Jeg har valgt hasselnødder og mandler)

1 spsk. ren kakaopulver

Put nødder og kakaopulver i en frostpose, hold godt for hullet, og ryst det godt. Ud kommer de lækreste chokonødder, som er svære at stå for. Giv et par enkelte stykker med i madpakken, som en lille lækker snack efter frokost. Pak dem evt. ind i film, eller i en lille bøtte, så der ikke drysser kakao ud i hele madkassen…

TIP! De vil også være super gode som alternativ/supplement til Disney snold om fredagen. Bare husk servietter…

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar