tirsdag den 7. april 2015

Bananchips


I min jagt på sunde snacks, man selv kan lave, er jeg faldet over disse banditter. De har længe været på hylderne i supermarkederne, men jeg synes ikke rigtig de smager så sundt, som de lyder. Måske er det bare mig, men der er nu noget kunstigt over dem, synes jeg. Jeg satte mig derfor for, at lave dem selv. Det var der absolut ingen ben i. Det er super enkelt, og de smager noget bedre end den købte variant.

De er gode at have med på bilturen, i madpakken som en sund lille snack, og som alternativ/supplement til disney snolder fredag aften, eller bare til den tid på dagen, hvor sukkertrangen er ved at tage overhånd. Så er det en sund måde at stilne den søde tand på.


Opskriften kræver blot en moden banan, og en ovn.

1 moden banan

Skær bananen i ultra tynde skiver, og gerne lidt skråt. Læg dem på en bageplade med bagepapir på, og sæt dem i ovnen.

Tørres i ovnen på 100 grader i ca. 1 time. Kig til dem efter 45 min. og tjek at de er sprøde. De bliver dog mere sprøde, efter at have kølet af – så de skal ikke være helt hårde.

TIP!! Ønsker du, at bananerne får lidt ”kant,” så kan du drysse dem med lakrids eller kanel, når de kommer ud af ovnen. Det bliver de bestemt ikke ringere af

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar