torsdag den 7. august 2014

Super salaten



Denne salat biksede jeg sammen i aften, hvor vi skulle have fiskefrikadeller. Jeg havde nogle nye kogte kartofler til overs fra de sidste par dage, som skulle bruges. Det kom der denne opskrift ud af. Jeg har valgt at kalde den for "Super salaten" fordi den er smækfyldt med de skønneste farver, vitaminer og smag. Det er en salat jeg i den grad kan blive forfalden til. Den smager fantastisk sommerlig, og jeg ville elske at have den med i madpakken med et groft flute til. Mums den er god. Den smagte også fortræffelig til fiskefrikadellerne, og vi behøvede intet andet tilbehør.

Mængden af de forskellige grøntsager er på slump, så tag hvad du har og brug endelig alle de grøntsags rester du kan finde. Det er en rigtig god måde at komme af med resterne på det her.

1 stor gulerod

1 rødbede

Bredbladet persille (alm. kan sagtens bruges)

Hovedsalat

Squash

Cherry tomater

Grønne asparges

½ granatæble

Mozarella ost i kugler

Nye kartofler (kogte og kolde)

Find skærebrættet frem, skær grøntsagerne som du ønsker, bland dem og servér dem i et fad. Kan sagtens serveres som eneste tilbehør. Vi manglede hverken pasta, kartofler eller andet. Det vil også smage super godt til grill, til kylling osv. Prøv dig frem, og find din egen yndlings version.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar