tirsdag den 19. august 2014

Fiskefrikadeller

Noget af det vigtigste for mig, når jeg laver madpakker til min datter, er at det er nemt at gå til. Madpakker skal ikke være besværlige, for det er der ingen af os der har tid til i den pressede hverdag vi har. Genbrug er derfor super godt. I går lavede vi fx fiskefrikadeller til aftensmad. Jeg havde taget 1½ kg. fiskefars op af fryseren, hvoraf vi spiste det 1 kg. Resten lavede jeg små mini-fiskefrikadeller ud af. Der blev 18 stk. som jeg frøs ned i en pose. Dem kan jeg supplere med i madpakken, sammen med fuldkornspasta, når hun fx får rugbrød med. Hun elsker at have nogle små ting at gnave i, ved siden af rugbrødet. Uanset hvad hun får med, så er der altid frugt og grønt at gnave i - for det er super sundt og vigtigt for barnets udvikling, og evnen til at koncentrere sig i skole og i leg.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar