torsdag den 23. juli 2015

Legehus-kiks af havregrød og kanel


Jeg fik helt lyst til at lave havregrød i dag. Det er ellers sjældent det sker her om sommeren, men det er lidt køligt i dag, og med de tunge skyer hængende over os, så stod den på lidt varm morgenmad. Inden jeg sendte resterne af havregrøden på sin sidste rejse i skraldespanden, kom jeg i tanke om en idé min diætist havde, om at lave ”småkager” af havregrøds rester. Det måtte prøves.


Jeg satte små klatter af havregrød på en bageplade, bredte dem lidt ud med en ske, og dryssede de fleste med kanel. De to sidste fik lidt lakridspulver på, som forsøg.

Derefter satte jeg dem i en forvarmet ovn på 175 grader i ca. 20 min. De er serveringsklare med det samme, men det er bedst at de køler lidt af.

De egner sig rigtig godt til at tage med ud i legehuset en eftermiddag, hvor der er legekammerater med hjemme, eller når I skal på tur.

De har ikke megen smag, men med lidt krydderier ovenpå, så er de faktisk ikke så tossede igen. Filippas veninde syntes det smagte lidt af jul, af risengrød med kanel på… Hun blev mægtig glad for dem, og det gjorde mig glad. Jeg håber også, at I vil synes om dem.

Rigtig god dag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar