torsdag den 5. februar 2015

Sandwich boller


Disse sandwich boller blev bare rigtig gode. Jeg synes at en sandwich til frokost, er noget nær det bedste jeg kan få. Det er en god måde at få tømt ud i resterne i køleskabet på, og der er ingen begrænsninger på hvad man kan putte i den. Her har jeg puttet ost, lidt kyllinge pålæg, tomater og hjertesalat. Der skal ikke så meget til, for at gøre den lækker, og for at jeg kan glæde mig til min frokost – og det er meget værd.


12 stk.

5 dl. Lunkent vand

25 g. gær

2 spsk. lys sirup

1 dl. Sesamfrø

1 dl. Solsikkefrø

2½ dl. Havregryn

2 tsk. Groft salt

1 tsk. Gurkemeje krydderi

300 g. groft durum

400 g. hvedemel

 

Opløs gæren i det lunkne vand, og tilføj sirup + de forskellige frø. Hæld derefter havregryn, salt og gurkemeje i, og kom melet i til sidst. Ælt dejen i min. 10 min, gerne 15, og lad den hvile i et par timer.

Hæld dejen ud på et rent bord. Del den i to og rul dem til to pølser. Skær 6 stykker af hver, og tril dem til 12 boller. Læg dem på en bageplade, tryk dem flade med håndfladen, og lad dem hvile i yderligere ½ time.

Pensl dem med æg, og bag dem på 225 grader i ca. et kvarter.

 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar